| FAQ | KALENDER
     |  FAQ |  KALENDER

DEWAN BANDARAYA KUALA LUMPUR

SENARAI SEMAK PERMOHONAN PERMOHONAN PERMIT KERJA KECIL RUMAH KEDIAMAN, BANGUNAN PEJABAT, RUMAH KEDAI, KEDAI PEJABAT DAN LOT RETAIL DI KOMPLEKS MEMBELI BELAH


PEGAWAI DIHUBUNGI
BIL 
NAMA PEGAWAI 
NO TEL 
1 EN.MOHD FAREZEE B. ABD RAZAK03-2028 2936


BORANG
BIL 
KETERANGAN 
PENAMAAN FAIL DIGITAL 
No data to display


PELAN PEMBANGUNAN
BIL 
KETERANGAN 
PENAMAAN FAIL DIGITAL 
1 Pelan Lokasi dan Pelan tapak 
2 Pelan Lakar / Pelan Bangunan (Jika berkaitan) 


DOKUMEN DIPERLUKAN
BIL 
KETERANGAN 
PENAMAAN FAIL DIGITAL 
1 Surat Hakmilik Tanah / Perjanjian Jual Beli 
2 Gambar Bangunan (Termasuk bahagian bangunan berkaitan yang dimohon) 
3 Kelulusan daripada Suruhanjaya Tenaga (Jika berkaitan) - Berkenaan penukaran pintu pagar elektrik untuk kediaman sahaja 
4 Kebenaran / kelulusan Jabatan Pengangkutan Bandar (JPB) untuk perancah/ kren lori jika diletakkan di luar lot 
5 Surat kebenaran daripada JMB/MC untuk premis berstrata 
6 Resit Bayaran RM50.00 

Hubungi Kami

  • Bahagian Urusetia Pusat Setempat (OSC)
  • Tingkat Bawah, Menara DBKL 2, Jalan Raja Laut, 50350 Kuala Lumpur, Malaysia
  • :03-2028 2931 / 2942 / 2944 / 2947
  • : jprb@dbkl.gov.my
  • Jumlah Pelawat :  4423

2025 © DBKL. Paparan Terbaik Menggunakan Internet Microsoft Edge 91.0 / Mozilla Firefox 12.0 / Google Chrome 13.0 Ke Atas Dengan Resolusi 1280 x 768.